discodesafinado 2 : mijn bernina

"Sympathisch klingelnde Tracks zwischen pumpendem Minimalismus und knuffeligem Dubsound mit Latin-Nuancen in gleich 4 Mixen, die vermutlich schon wieder ihren Weg auf eine Ricardo Villalobos Mix-CD finden werden, der Sound ist ihm einfach auf den Leib geschneidert. Mir hätte ein zweiter Track auch noch ganz gut gefallen, denn die 4 Mixe sind sich doch etwas sehr nah stellenweise." ****-***** bleed for
de:bug

"Schwer Fassbar war das erste Label-Lebenszeichen 'Atomium/Evoluon' von Joris Vermeiren aus Belgien, ein in Stakkatosequenzen gehaltenes Sphären-Experiment, das völlig auf Rhythmik verzichtete. Ricardo Villalobos hat die zwei schwer erhältlichen Tracks auf seiner Mix-CD 'Taka Taka' an den Anfang und an den Schluss gestellt. Bei der Label-Veröffentlicing 02 hört man da natürlich genauer hin : Es geht etwas straighter zu auf 'Mijn Bernina', die minimalen Beats übernehmen das Treibende der ersten Twelve-Inch auf diesen neuen vier Tracks. Knacken und blurpen tut's trotzdem schön, wenn man auch gerne mehr von dem geilen abgehobenem Zeug gehört hätte. Eine relativ gleichförmige, fast schon konventionelle Minimal-Dancefloor-Platte." Pascal Blum for kommerz

discodesafinado 1 : atomium/evoluon

"Sehr eigenwillige Tracks digitaler Nuancen und Clicks mit ständig gebrochenen Stakkatosequenzen und fast tuschelnden Padsounds die immer nur am Rande etwas von Dub haben, und fast völlig auf soetwas Rhythmuselemente verzichten können, weil die Sequenzen das alles übernehmen. Klare ungewöhliche Musik die vor sich hinperlt, unbekümmert von allem drumherum und ihren ganz eigenen Charme in der hin und her gerissenen Art entwickelt in der die Effekte die eigentlich recht statischen Tracks zum fliessen bringen. Sehr schön und irgendwie gewagt." ***** bleed for de:bug

"4 tracks of comatose clicks and soundtrack-like atmosferique minimal beauty" flexx

"Lately we've been very charmed by the Discodesafinado 12". It is a great example how you can transcend a genre which is still booming but needed new impulses. This glitchy affair puts them comfortably between Farben/Jelinek and Pansonic/Brinkman. And that's an understatement. It's simply a stunning 12" which deserves every recommendation needed." (k-raa-k)3

"Enkele jaren geleden, nog voor de elektronica beweging uit zijn voegen barstte, waren invloedrijke artiesten als Vladislav Delay, Thomas Brinkmann, Pole, PanSonic, Dettinger en Rehberg & Bauer te gast in –of all places- Turnhout. De serie concerten droeg de naam Discodesafinado en zou de toon aangeven in de elektronica-tendens die momenteel het Belgische clubcircuit teistert. “We were not early, they are late”, vertelde Joris Vermeiren, een van de twee organisatoren in een interview. Na het opdoeken van de concertreeks stichtte hij, samen met kompaan Senjan een gelijknamig vinyllabel. De eerste release is een 12inch van hemzelf en meteen een schot in de roos. “Finally unfinished”, zo wordt het kleinood aangekondigd – Vermeiren is een zelfverklaarde perfectionist die er een kleine tien jaar over deed om zijn muziek publiek te maken. Het wachten was beslist de moeite waard: met zijn debuut nestelt hij zich comfortabel in de buurt van ‘minimal-techno’ grootmeesters als Thomas Brinkmann of Vladislav Delay. “I wanted this first record, as a starting point for the label, to be as simple as possible, musically and visually”, liet hij weten, wat resulteerde in vier spartaans gecomponeerde tracks, zonder franjes of voorspelbaar effectbejag. Wat rest is een delicieus pointillistisch palet van microklanken, tegelijk ritmisch en contemplatief. Alle tonen krijgen een vaste plaats toegewezen in moleculaire constructies en suggereren een bruisend spel van ritmes en melodieën, ludiek als Mouse on Mars, prikkelend als Oval. Het laat zich beluisteren als een raster van allerlei gemoduleerde clicks en cuts, waarin zich door mechanische interactie spastische patronen vormen, even ongrijpbaar als aanstekelijk. Vermeiren’s fijne exploratie van dit minimaal procédé lijkt trouwens op maat geschreven van het 12inch formaat: bij een langere tijdsduur zouden de spanning en de verwondering algauw wegdeemsteren. Toekomstige releases, zo belooft hij, “will be more developed sonically”. Voorlopig zijn we nog even zoet met dit hebbedingetje dat – en we wikken onze woorden - een meer dan welkome verfrissing biedt in het wat steriel geworden ‘glitch’ of ‘clicks&cuts’ genre." urbanmag

"Subtle glitchings, a-pulsating and a-mesmerising somewhere beyond bleeps and before clicks 'n' cuts - say, between Andy Vaz and Elph, or between Oval and that perennial "Dignity Of Labour" ep by the Human League (1979). Lithops and other Cologne acts come to mind as well. This "Atomium / Evoluon" ep is indeed a promising debut for both Mr. Vermeiren (see also U0228) and the Dd label. (Discodesafinado was also the name of a series of concerts/events which Vermeiren and his fellow sound engineer Senjan have organised over the past few years in Turnhout, Belgium. Among the artists who performed there, were Vladislav Delay, Thomas Brinkmann, Pole, PanSonic, Dettinger, Rehberg & Bauer, Scratch Pet Land, Porter Ricks, dj Godfather, a.o.) We hope to interview Mr. Vermeiren in a future issue." ***1/2 (pv) for uzine

"Discodesafinado was a series of concerts a few years back in Belgium. These evenings presented a cross-over between techno and experimental music, let's say clicks and cuts before the words ever existed. The one time I visited I saw Porter Ricks, Rehberg & Bauer, Panasonic and maybe something else. A nice evening. I am not sure if the event still exists, but there is now a label under the same name. Here the same sort of material is presented, but now on vinyl. It's a bit unclear wether who these musicians are, at least I never heard of them before. The a-side, let's say by Atomium is filled by a rather slow beat, to which small processed sounds are heard. Kinda fits well the formal minimal tradition of the evenings. A stripped down version of Pan Sonic maybe. The other side, let's say by Evoluon is more dance beat related in a very up tempo style, like Vladislav Delay on speed and in more techno vein without losing it's minimal touch. A nice record for those who can't get enough of labels like Kompakt or Audio.NL." (FdW) for vital weekly

<